torsdag 22 september 2011

utställarpresentation: Snorbroms design



Vem och vad är Snorbroms design?
Sabina Samuelsson heter jag som ligger bakom Snorbroms, jag designar och syr kläder för snorungar. Dagis/arbetskläder i tålig bävernylon och retroinspirerade kläder för stora och små tjejer.


Vad tar du med dig till M under taket?
Jag tar med mig Blådårekläder (kolla hemsidan!), retrokläder och självklart några ruggugglor och ärthjärnor.


Vad har inspirerat dig på sistone?
Den stora gula kaninen på Stortorget i Örebro, gamla sagoböcker från 60- och 70-talet, tv-serier och idoler från 80-talet. Och tanter.


Favoritfärg? Svårt val - rosa eller turkos, lutar nog åt turkos.


Favoritform? Fyrkantig med rundade hörn.


Favoritmaterial? Bävernylon!


Vad säger du om Norrköping?
En stad med en fantastiskt fin stadsmiljö som jag sett alldeles för lite av.


Ja det sistnämna råder vi ju bot på i helgen när Sabina kommer hit till vår marknad. Finare stadsmiljö kan man ju inte hamna i :). Ni gör väl som Sabina och kommer hit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar