onsdag 21 september 2011

utställarpresentation: JohannaB.



Hej Johanna B, vad formger du för grejer?
Färgrika detaljer som livar upp kök och hem i glada mönster som sprider glädje. Hållbar design med stor miljöomtanke.


Vad tar du med dig till M under taket?
Vårens succébrickor får såklart följa med tillsammans med grytunderlägg och handdukar som nu börjar bli veteraner i sammanhanget. Som överraskning tar jag också med mig en del av höstens nyheter. Norrköping blir då första stad som får känna, klämma och testa produkterna som presenteras först i oktober!


Något som inspirerat dig på sistone?
Hemma har höstinredningen redan börjat ta form och mjuk, varm textil hägrar. Som vanligt till hösten får jag en längtan efter att riktigt mysa till det med nya färger, material och fina ting. Det syns även i höstens kollektion som faktiskt handlar om just textil och sätt att använda och ta vara på det som material.


Favoritfärg?
I min formgivning använder ja klara färger och favoriten i år är grön, en accentfärg som syns utan att ta för sig för mycket. En snäll grön perfekt nyans gör mig glad.


Favoritform?
Någon favoritform har jag inte utan ser gärna en blandning av olika former och mönster för att skapa liv och rörelse.


Favoritmaterial?
Liv och rörelse kan man också skapa med en skön blandning av väl valda material. Jag gillar naturmaterial och material som kan härledas och spåras tillbaka till vår natur.


En sak du vet om Norrköping?
Norrköping har gett oss flera stora favoriter i svenska musiksammanhang, både Eldkvarn och Markus Krunegård ljuder ofta ur högtalarna här hemma!


Hmm, vi kanske borde fixa lite musik under taket? Det får vi klura på - under tiden spanar du in http://www.johannab.se/ där du både kan se hennes fina produkter och läsa hennes inspirerande inredningsblogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar