måndag 19 september 2011

utställarpresentation: KD Konstig Design







Hej Emma Sjödin, formgivaren bakom KD Konstig Design!

Vad sysslar du med? Jag formger/illustrerar konstprodukter som kökshanddukar, kuddvar, brickor, glas-, tallriks- och grytunderlägg, disktrasor mm. Motiven är inspirerade av naturen och skapade i en kombination mellan grafiska datorprogram och traditionell teckning/akvarell.

Vad tar du med dig till marknaden? Under taket kommer jag ha med produkter från mina serier Pelargon, Skalbagge på löv, Lönnlöv, Kubongsnäcka, Trollslända, Gräshoppa, Skalbagge och Musslor/Snäckor.

Vad inspirerar dig? Något som inspirerat mig på sistone är att utveckla min textila kollektion. Att försköna väggar i hemmet med stora vackra tygvepor som tex min blå pelargonteckning.

Vilken är din favoritfärg? Lila! Dock kan jag tycka att alla färger har en egen skönhet. För att sammanfatta: jag gillar mer mättade färger i kombination med klara - kontraster helt enkelt.

Vad vet du om Norrköping? Kanske att det är bra pendelförbindelser till övriga höglandet...

Jag säger tur att Emma som är från Tranås ska komma hit och se att Norrköping har mer att bjuda på än möjligheter att åka härifrån :). Nu tycker jag att du ska titta in på Konstig Designs hemsida för att se mer vad Emma sysslar med. Och självklart tycker jag att du ska komma till marknaden på Kulturnatten och se hennes vackra saker i verkliga livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar