måndag 19 september 2011

utställarpresentation: font designs





Vi fortsätter med några frågor till Johanna Sandberg och Ida Nordström som tillsammans bildar font designs från Uppsala.

Vad har ni med er till M under taket? Vi kommer att sälja vår härliga halsband, ringar, örhängen , diadem och vykort på marknaden.

Något som inspirerat er på sistone? Vi inspireras av nästan allting. Eftersom vi arbetar med att göra om saker som redan finns till nya produkter så kan vi finna inspiration och nya idéer i nästan allting. Allra härligast är att gå runt på loppisar - det är en guldgruva för kreativiteten!

Favoritfärg - favoritform - favoritmaterial?
Johanna: Grönt har alltid varit och kommer nog alltid att vara min favoritfärg. Jag är särskilt förtjust i cirklar och trianglar. Favoritmaterial är absolut textilier.
Ida: Jag är löjligt förtjust i gula toner som brandgult och orange. Mest inspirerad blir jag av material som har en annorlunda struktur. Vad gäller former tycker jag mycket om sånt som är runt, eller former med mycket skarpa kanter. Kontraster helt enkelt.

Vad vet ni om Norrköping?
Johanna: Att Norrköping har spårvagnar.
Ida: Jag har aldrig besökt Norrköping tidigare, men mina vänner och min familj beskriver staden som mycket mysig.

Ja vi som bor här känner ju till både spårvagnar och mys - vad säger ni om att visa Johanna och Ida fler sidor av staden? Kom till M under taket och ge dem dina bästa Norrköpings-tips vettja! Och glöm för all del inte bort att shoppa deras fina grejer.

Mer om font designs hittar du här: http://www.fontdesigns.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar