torsdag 27 september 2012













Konstig Design
Konstig Design är ett kombinerat design och konstnärligt företag som drivs av den svenska konstnären Emma Sjödin. Hennes ambition är att skapa estetik i vardagen genom konstnärliga inredningsprodukter med motiv från egna konstverk. "Min inspiration kommer från detaljerade växter och insekter, till exempel pelargoner, höstlöv, snäckskal, gräshoppor, skalbaggar och trollsländor. Jag avbildar aldrig föremålen realistiskt, utan stimuleras av att skapa en egen verklighet." säger Emma. Hennes främsta tekniker är blyertsteckning och akvarellmålning. Dessa traditionella arbetssätt blandas sedan med grafisk illustration för att skapa kontraster och ökad användbarhet.














Gunnel Borén design
"Längtan efter att arbeta som silversmed har jag haft sedan ungdomen, en dröm som sedan några år tillbaka har förverkligats; Nu designar och tillverkar jag smycken i sterling silver, stenar och kristaller." säger Gunnel. "Jag använder mig av min intuition, min känsla och glädje vilket får smyckena att kännas unika, personliga och fyllda med energier. Jag har ett ordspråk som jag tror på; If You Can Dream It, You Can Do It!" Of course Gunnel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar